PROJEKTIT

Kaleva Median b2b-asiakkaat
Markkinointisuunnittelija, sisällöntuottaja

Esimerkkejä asiakasprojekteista:

K-Citymarket Rovaniemi, lue kasvutarina täältä. Kokonaisuuteen on kuulunut:
- somen kohderyhmälähtöinen sisältösuunnittelu 
- sisällöntuotanto sosiaaliseen mediaan: kuvat & tekstisisällöt 2-3 krt viikossa
- digimainonnan suunnittelu (some-mainonta, display-mainonta)
- kaupallisten artikkeiden suunnittelu & tuotanto: haastattelut, kirjoittaminen, valokuvaus, editointi, julkaisujen koordinointi

Tässä pari Cittarille tuottamaani artikkelia:
Alla esimerkkejä tuottamistani somesisällöistä:

   
  


Kiinteistömaailma Rovaniemi, lue kasvutarina täältä
Palvelukokonaisuuteen kuului yrityksen henkilöstön brändäys, jonka osana toteutettiin henkilöstökuvaukset. Suunnittelin, organisoin ja hoidin kuvaukset editointeineen. Kuvia on hyödynnetty mm. Kiinteistömaailman printti- ja ulkomainonnassa sekä some-kanavissa.



Rovaniemen teatterin markkinointi
Markkinointipäällikkö

Rovaniemen teatterin markkinointipäällikkönä toimiessani suunnittelin ja toteutin erilaisia markkinointimateriaaleja, -konsepteja ja kampanjoita,  käsikirjoitin ja organisoin lukuisia videotuotantoja sekä suunnittelin tapahtumia. Voit tutustua muutamiin eri tyyppisiin projekteihin ja materiaaleihin alla olevista linkeistä:
  • Tapahtumat, esimeriksi


Tanssiteos Rauha
Käsikirjoittaja, tuottaja, markkinointivastaava
www-sivut, Facebook, Instagram

Rauha on tositapahtumiin perustuva kokoillan teos, jossa kansantanssi ja elävä musiikki kuljettavat katsojan keskelle alkavan Lapin sodan riipaisevia kohtaloita. Tarinan keskiössä on Kemissä 40-luvulla perheensä kanssa elävä lottatyttö Rauha. Teoksessa nähdään hänen silmiensä kautta sotaa edeltäneet ja sitä seuranneet tapahtumat, joita värittävät lukuisat ristiriidat: kenelle kuuluu olla uskollinen maailmassa, jossa ystävää ja auttajaa pitäisikin yhtäkkiä kohdella vihollisena? Teos osoittaa koskettavasti, kuinka mustavalkoiseksi mielletty sota on täynnä harmaita alueita.

Teos toteutettiin Suomen kulttuurirahaston myöntämällä apurahalla ja yli 20-henkisen työryhmän voimin. Käsikirjoituksen lisäksi vastasin mm. apurahahakemusten laatimisesta, projektisuunnitelmasta, budjetoinnista, markkinoinnin suunnittelusta, www-sivuston toteutuksesta, tiedottamisesta, some-kampanjoinnista, sähköpostimarkkinoinnista, näytösten valokuvaamisesta ja videoinnista sekä yhteistyöstä graafikon kanssa.


Teaser

Kuvia

  

Yleisön palaute & media

   
  
  


Betrocin 60-vuotisjuhlat
Tapahtumatuottaja

Sodankyläläinen betonielementtitehdas Betroc oy juhli 60-vuotta kestänyttä yritystaivaltaan lokakuussa 2015. Juhlaan kutsuttiin yrityksen asiakkaita, henkilökunta ja yhteistyökumppaneita.

Juhlaohjelma jakautui kahteen osioon: virallisemmassa osiossa pidettiin puheita, jaettiin ansiomerkkejä, katsottiin yritykselle vasta valmistuneet esittely- ja historiikkivideo sekä nautittiin Sodankylä Big Bandin musiikkiesityksistä. Alkupalojen jälkeen alkaneessa rennommassa osuudessa upeaääninen, Voice of Finlandista tutuksi tullut Tiia Erämeri esitti kitaristinsa kera kauniita kappaleita ja Taikuri Juha-Matti Ristiharju kävi naurattamassa yleisöä stand-up taikuudella. Pääruuan jälkeen Tiia Erämeri jatkoi esiintymistä seurustelun lomassa ja Taikuri Ristiharju teki juhlavieraille pöydissä lähitaikuutta.



Betrocin yritysvideo
Tuottaja, käsikirjoittaja, leikkauksen 2. ohjaaja

Betroc oy on perustanut pohjansa betoniin jo vuodesta 1955 lähtien. Yritys valmistaa betonielementtejä talonrakennus- ja maanrakennustarpeisiin sekä toimittaa valmisbetonia.

Käsikirjoitin ja organisoin yritykselle esittelyvideon, joka julkaistiin yrityksen 60-vuotisjuhlassa. Olin myös aktiivisesti ohjaamassa editointia.

(Kuvaus ja editointi: Vuolas Media)



Betrocin historiikki
Tuottaja, käsikirjoittaja, leikkauksen ohjaaja, valokuvien restaurointi

Betroc oy sai alkunsa vuonna 1955, kun vimpeliläinen Väinö Ahopelto muutti Sodankylään ja perusti kylään sementtivalimon palvelemaan Lapin jälleenrakennustarpeita. Tuolloin päätuotteita olivat mm. rumpuputket ja kaivonrenkaat. Nyt 60 vuotta myöhemmin Betroc on edelleen perheyritys ja se valmistaa betonielementtejä talonrakennus- ja maanrakennustarpeisiin sekä toimittaa valmisbetonia.

Käsikirjoitin ja tuotin yritykselle historiikkivideon, joka julkaistiin yrityksen 60-vuotisjuhlassa. Restauroin myös vanhat valokuvat videota varten ja ohjasin editointia.

(Editointi: Vuolas Media)



Showtime
Syksy 2013, kevät 2014, syksy 2014 ja kevät 2015
Oamkin Kulttuurialan yksikön viestinnän osaston Showtime-tapahtuma
Tapahtumatuottaja


Oulun ammattikorkeakoulun viestinnän koulutusohjelmassa järjestetään joka syksy ja kevät lukukauden päätteeksi Showtime-tapahtuma. Tapahtumassa viestinnän opiskelijat pääsevät esittelemään juontajien haastattelemina lukuvuoden aikana tekemiään mediatuotantoja. Tapahtumassa nähdään mm. mainosvideoita, lyhytdokumenttielokuvia, graafisia töitä, radioprojekteja, pelejä ja sovelluksia.

Tapahtuma on avoin kaikille (K18), mutta pääosin yleisössä nähdään sekä Kulttuurialan yksikön henkilökuntaa ja opiskelijoita että Oamkin sidosryhmien edustajia. Showtime järjestetään yleensä Oulun keskustassa; tapahtumapaikkoina ovat olleet muun muassa Teatteri Rio, Ravintola Gloria ja Vanha Paloasema.


Kulttuurikasarmin esittelyvideo
Kulttuurikasarmi Hiukkavaara ry:lle tehty esittely-/markkinointivideo
Tuottaja, käsikirjoittaja, leikkauksen ohjaaja


Synopsis:
Oulussa sijaitseva Hiukkavaaran kasarmialue on pitkään toiminut satojen bändien, kymmenien taiteilijoiden ja lukuisten erilaisten harrastekerhojen polttopisteenä. Noita toimijoita yhdistämään on perustettu Kulttuurikasarmi Hiukkavaara ry. Kulttuurikasarmin tärkeimpänä tavoitteena on edistää tilojen ja kulttuuritoimintojen säilyttämistä Hiukkavaarassa.
Hiukkavaaran kasarmialue on arvokas oululaiselle kulttuurikentälle. Video esittelee poikkileikkauksen siitä, kuinka laaja kirjo erilaisia kulttuuritoimijoita ja harrastajia kasarmia käyttää. Alueen erityisyys piilee siinä, kuinka täysin erilaisia asioita tekevillä kulttuurialan ihmisillä on mahdollisuus vuorovaikuttaa ja tehdä yhteistyötä yli taide- ja harrasterajojen. Kasarmin käyttäjät ovat yksilöistä muodostuva joukkue, jolla on yhteinen päämäärä.




Ylläs - huipulla tuulee 2
Kuvaussihteeri/harjoittelija
Synopsis:

Suositun Ylläs huipulla tuulee -sarjan toinen kausi tarjoilee kotisohville Lapin huikean luonnon lisäksi ikimuistoisia hetkiä hersyvien ihmisten seurassa. Jatkamme ensimmäiseltä kaudelta tutun Sampon ja Mintun parisuhteen käänteiden parissa ja nautimme Eevan ja Reijon uusista kommelluksista. Tuttujen kasvojen lisäksi elämäänsä avaa myös iso joukko uusia valloittavia persoonia. Mitä tapahtuu kun opas Aki vie joukon japanilaisia pimeään metsään väijymään revontulia? Kuinka vapaalaskuseurue selviytyy kolmen tunturin ylityksestä? Ja miksi Sampo juoksee itku kurkussa Ylläksen huipulle? Luvassa huumorilla höystettyä draamaa, ripaus romantiikkaa, paljon yllättäviä käänteitä ja itsensä voittamista.




Kipinä: Vapaaottelu
Lajiesittelyvideo vapaaottelusta Terve.fi -sivustolle
Tuottaja, käsikirjoittaja


Synopsis:
On tapana ajatella, että jotkin urheilulajit soveltuvat yksinomaan miehille ja jotkin vain naisille. Johanna ja Hanna lähtevät rikkomaan perinteisiä käsityksiä ”miesten ja naisten lajeista”. Tytöt ovat päättäneet ottaa haltuunsa lajeista äijimmän ja fyysisimmän: vapaaottelun. Kuinka tyttöjen käy - kestääkö kunto, osuvatko iskut? Syttyykö lajiin kenties kipinä?

Katso video TÄSTÄ.


Irish Film Week 2012 -tapahtuman markkinointi 
Markkinointivastaava

Irish Festival of Oulu 2012 -festivaalin alatapahtuman Irish Film Weekin tunnettuuden kasvatus ja tapahtuman markkinointi. Markkinointivastaavan roolissa suunnittelin markkinointimateriaaleja graafikon kanssa ja laadin markkinointisuunnitelman.



Kommentit